Tagged: jak usunąć mystartsearch

Stereotypy na temat płci w reklamach

Wszyscy znamy reklamy popularnych proszków do prania, odplamiaczy czy płynów do zmywania i czyszczenia. Jest dla nas oczywiste, że takie produkty zawsze będzie reklamowała kobieta. Pomimo ustawowego i (wydawałoby się) realnego równouprawnienia w naszym kraju sytuacje przedstawione w filmikach reklamowych stereotypowością swojej sielskiej rzeczywistości zdają się nawiązywać do czasów przedwojennych, gdy matka wielodzietnej rodziny w fartuszku przez cały dzień krzątała się po kuchni i przyległościach, zaś ojciec rodziny ciężko pracował na jej utrzymanie, po pracy zaś odpoczywał w fotelu gładząc nobliwie sumiaste wąsy. Obraz dzisiejszej rodziny w polskich reklamach jest do bólu stereotypowy i różni się od powyższego obrazka jedynie… brakiem wąsów u ojca rodziny. Czy odbiorcy preferują tego typu reklamy? Ich niewielka skuteczność świadczy o tym, iż niekoniecznie tak jest. Dlaczego zatem twórcy reklam nie wykażą nieco więcej inicjatywy dla większej skuteczności działań promocyjnych? O to należałoby chyba zapytać tylko ich samych.

Witaj na blogu! Pisane bloga to jedna z wielu moich pasji! Zdecydowałam się pisać tutaj o mediach i reklamie bo to temat wciąż aktualny i na pewno wielu z was szuka informacji aby być z tym na bieżąco. Zapraszam do czytania i komentowania lub skorzystania z formularza kontaktowego. Pozdrawiam Izabela