Tagged: lęk pierwotny cda

Seksistowskie reklamy – czy obrażają kobiety?

Reklamy bazujące na odwołaniach do erotyki, choć proste, a nawet prymitywne w swej prostocie, wciąż są popularne. Warto zauważyć, że dziewięćdziesiąt dziewięć procent tych reklam bazuje na wyglądzie kobiecego ciała, a skierowane są do mężczyzn. Stąd wniosek, że twórcy reklam nie tylko idą na skróty i traktują odbiorców reklam jako niezbyt wyrafinowanie i nie myślące istoty pozbawione wyższych aspiracji. Wobec tego chciałoby się zapytać, czy tego typu reklamy w istocie bardziej obrażają kobiety czy mężczyzn. W tego typu reklamach kobiety sprowadzane są przeważnie jedynie do roli obiektu seksualnego, zdobyczy, na którą należy zapolować, atrakcyjnego ciała, które zostaje potraktowane przedmiotowo. Takie podejście może oburzać i jest to słuszne. Natomiast zdecydowanie bardziej obraźliwe jest równoczesne sprowadzenie mężczyzny do roli prymitywnego zwierzęcia, które jest zdolne jedynie do podstawowej percepcji aktów biologicznych ergo ślinienia się na widok atrakcyjnego kobiecego ciała. Stąd warto by przedefiniować podejście reklam seksistowskich i zwrócić uwagę na to, kogo w istocie obrażają one bardziej, bo niewątpliwym jest, iż są uwłaczające dla godności obu płci.

Witaj na blogu! Pisane bloga to jedna z wielu moich pasji! Zdecydowałam się pisać tutaj o mediach i reklamie bo to temat wciąż aktualny i na pewno wielu z was szuka informacji aby być z tym na bieżąco. Zapraszam do czytania i komentowania lub skorzystania z formularza kontaktowego. Pozdrawiam Izabela